NAJBARDZIEJ TAJEMNICZA SPRAWA ZAGINIĘCIA OSTATNICH LAT.CO SIĘ STAŁO Z IWONĄ WIECZOREK? JANUSZ SZOSTAK

TYTUŁ:CO SIĘ STAŁO Z IWONA WIECZOREK.
AUTOR:JANUSZ SZOSTAK
WYDAWNICTWO:HARDE
LICZBA STRON:288
WYDANIE:WARSZAWA 2018 









Historie kryminalne fascynują mnie od bardzo dawna.Może fascynują to złe słowo,bardziej elektryzują  i przerażają a jednocześnie wzbudzają niesamowite emocje.Chęć zgłębienia motywów zbrodni,dojście do prawdy lub choć zbliżenie się do niej,poznanie tajników ludzkiego umysłu,które pchają ludzi do niecnych czynów  jest rodzajem nieustającej ciekawości.Od pewnego czasu regularnie śledzę popularne dzisiaj podcasty publikowane w serwisie internetowym You Tube.Jeśli lubicie takie formy przekazu, polecam wam serdecznie kanał Stanowo.com,gdzie totalnie bezbłędna Jaśmin opowiada w niebanalny sposób o wielu zabójstwach,zaginięciach i niewyjaśnionych zagadkach kryminalnych.Jakiś czas temu natknęłam się również na kanał Justyny Mazur,o której za chwilę.

O zaginięciu Iwony Wieczorek słyszał chyba każdy.Jeśli nie znacie szczegółów tej sprawy, to na pewno mówi wam coś samo nazwisko i zdjęcie uroczej,młodej blondynki pojawiające się jeszcze od czasu do czasu w mediach,ostatnio nawet częściej. Przypomnę krótko,że 19 -letnia Iwona Wieczorek była widziana ostatni raz w nocy z 16 na 17 lipca 2010 roku w Gdańsku.Kamery monitoringu uchwyciły ją żywą o godzinie 4.12.19 w pobliżu wejścia na plażę 63.Niestety dziewczyna nie dotarła już do domu a do dziś dnia nie odnaleziono pomimo wielu poszukiwań i nagłośnienia medialnego żadnych śladów,które mogłyby wskazywać na to co się z nią stało.Można powiedzieć prawie żadnych.Sprawę zaginięcia znałam o tyle o ile,ale korciło mnie,by dowiedzieć się o niej nieco więcej. Śledząc nowości wydawnicze zupełnie niedawno zobaczyłam interesujący mnie tytuł jednej z serii już książek Śledztwa Szostaka "Co stało się z Iwoną Wieczorek". Pomyślałam sobie,że to coś zdecydowanie dla mnie.Zanim jednak sięgnęłam po ten tytuł szukałam różnych informacji o samym zaginięciu dziewczyny,by być w miarę przygotowana na ocenę tej publikacji.Tym sposobem odnalazłam kanał wspomnianej Justyny Mazur,która w jednym odcinków serii zatytułowanych "Piąte nie zabijaj" opowiedziała o sprawie zaginięcia Iwony Wieczorek posiłkując się sprawdzonymi faktami,ale uwzględniając również trochę swój punkt widzenia.Absolutnie mnie ten odcinek zelektryzował.Justyna Mazur oprócz niesamowitej umiejętności skupiania uwagi słuchacza za sprawą swojego wyjątkowego głosu posiada nietuzinkową zdolność przekazywania pewnej wrażliwości i klimatu bycia z historią i jej bohaterami tak blisko jak tylko jest  to możliwe.Moja ciekawość po wysłuchaniu nieznanych mi  dotąd faktów sięgnęłą niemal zenitu.Za książkę Janusza Szostaka chwyciłam więc z wielką,rozbudzoną nadzieją licząc na więcej o czym sam autor zapewniał podczas jej promocji.Publikacje przeczytałam w ciągu dwóch godzin niemal z wypiekami na twarzy,momentami nie dowierzając i chłonąc informacje,które były dla mnie nowością.Janusz Szostak jest reporterem śledczym i wydawcą   magazynu kryminalnego "Reporter",którego jest też redaktorem naczelnym.Jest również założycielem i prezesem fundacji "Na Tropie",która zajmuje się  poszukiwaniem osób zaginionych.

Śmiem twierdzić,że  książka Janusza Szostaka jest najlepiej opracowanym i najbardziej rzetelnym kompendium wiedzy o sprawie zaginięcia Iwony Wieczorek.Autor bierze pod uwagę wszystkie wątki badane do tej pory przez rodzinę,media,policję,jasnowidzów i detektywów łącznie z Krzysztofem Rutkowskim na czele.Jego sposób omówienia poszczególnych elementów  rzeczowy a jednocześnie obiektywny doprowadza czytelnika do pewnych wniosków i przypuszczeń.Każdy najmniejszy szczegół,który w jakikolwiek  sposób łączy się z historią został tu poruszony.Wszystkie podejrzane lub bliskie osoby z grona Iwony Wieczorek mają swój osobny fragment.Szostak poświęcił tej sprawie mnóstwo czasu i energii,naraził się wielokrotnie pewnym osobom i kręgom  i mimo tego usilnie dalej dąży do wyjaśnienia zdarzenia sprzed lat.Książka zadziwia ogromem zgromadzonego materiału,wiedzą na jej temat i kilkoma nowymi informacjami,które mogą mieć zdecydowany wpływ na odkrycie prawdy.Szostak można powiedzieć na nowo wzniecił żar wokół tej sprawy i na pewno nie zamierza na nim poprzestać.Pomijając samą,niezwykle intrygującą treść publikacji,trzeba podkreślić niezwykle rzeczowy,konkretny język przekazu jak na wzorowy reportaż przystało.Książka wywołuje zamierzone emocje i nie pozwala przestać myśleć o tym co mogło stać się w nocy z 16 na 17 lipca.Szczególnie poruszyło mnie jej zakończenie i postać matki Iwony Wieczorek.Nie jestem w stanie nawet wyobrazić sobie co musiała przejść przez te lata jako matka i kobieta.Wierzę natomiast w pewne znaki czasem niewytłumaczalne ,czasem takie,po których nie trzeba już słów...

Czy zachęcam was do przeczytania tej pozycji?I tak i nie.W mojej opinii to bardzo dobra książka,o której zdecydowanie za cicho.Ale czy dla każdego? Na pewno nie.Ciężko czyta się o rzeczach ,które miały miejsce naprawdę,które nie są fikcją,które zdarzyły się gdzieś obok nas podczas,gdy uśmiechaliśmy się na widok porannego słońca lub właśnie wymienialiśmy poranne całusy ze swoimi bliskimi.Mamie Iwony Wieczorek nie było to dane tamtego feralnego dnia 17 lipca 2010 roku. 


Mam nadzieję,że może za sprawą Janusza Szostaka prawda ujrzy wreszcie światło dzienne i wreszcie dowiemy się co się stało  z Iwoną Wieczorek.


Pozdrawiam
Małgosia

Komentarze

  1. Lubię tego typu książki więc bardzo chętnie ja przeczytam 😀
    Pozdrawiam 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę niesamowita książka, która wiele uświadamia.

      Usuń
  2. Jestem ciekawa rozmowa tej sprawy. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ,dlatego będę ja śledzić. Może pojawi się jeszcze jakaś publikacja.

      Usuń

Prześlij komentarz

Licencja na zdjęcia

Zdjęcia z głównych kategorii i zdjęcie główne są autorstwa Yoshikazu TAKADA(zdjęcia nie zostały edytowane) na licencji: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

instagram