Surogatka,czyli jak bardzo chęć posiadania dziecka może przesłonić świat.Louise Jensen

TYTUŁ:SUROGATKA
AUTOR:LOUISE JENSEN
WYDAWNICTWO:BURDA KSIĄŻKI
WYDANIE:2018
LICZBA STRON:400







Któż z nas nie marzy? Marzenia napędzają nas do działania.Pozwalają wznieść się na wyżyny 
naszych możliwości.Są jak zalotne uśmiechy pośrodku ciemnej nocy.Gdy marzymy,wydaje nam się ,że jesteśmy lepsi,silniejsi i  że dosięgniemy gwiazd.Są jednak takie marzenia,których realizacja nie jest możliwa.Najtrudniejsze jest to,że te marzenia są takie niby zwyczajne.Mówię tu o chęci posiadania dziecka.Niewątpliwie jest to jeden z najboleśniejszych tematów,szczególnie dla kobiety.Jak pogodzić się z tym,że nie możemy dać życia maleńkiej istotce,która jest częścią nas i jak pozbawić się tej olbrzymiej potrzeby dawania miłości małemu człowiekowi?Nie chciałam sobie nigdy nawet wyobrażać co dzieje się w głowie młodej kobiety,która dowiaduje się,że nie może zostać mamą.Wydaje mi się,że to jedno z najgorszych okrucieństw emocjonalnych.


Kiedy pierwszy raz ujrzałam okładkę nowej książki LOUISE JENSEN, wiedziałam,że muszę koniecznie ją przeczytać.Zarówno grafika jak i wymowny tytuł SUROGATKA naprowadziły mnie od razu na temat tej książki.


Para małżonków Kat i Nick od lat starają się o dziecko. Niestety metody naturalne dawno zawiodły.Instynkt macierzyński Kat nie pozwala jej normalnie funkcjonować.Każdy dzień w pustym mieszkaniu,gdzie nie słychać tupotu małych nóżek, jest dla niej nie do zniesienia.Małżeństwo decyduje się na adopcję.Niestety i tu para ponosi porażkę.Najpierw otrzymuje odmowę adopcji wymarzonego synka,potem upragnionej córeczki.A przecież pokój maleństwa urządzony z najdrobniejszymi szczegółami czeka.Kat nie ukrywa,że jest zdruzgotana.Jej stan psychiczny stopniowo pogarsza się.Dochodzą do tego fragmenty przeszłości Kat,które nie dają jej spokoju i które rozpoczynają walkę o wyjaśnienie wydarzeń sprzed lat.

Kat spotyka dawną przyjaciółkę Lisę.To ona staje się dla niej nadzieją na szczęśliwą przyszłość.Lisa opowiada jej o surogacji.Dla Kat temat ten jest jak odnalezienie nowej drogi.Zmaga się z licznymi za i przeciw,ale finalnie postanawia znaleźć surogatkę.Zostaje nią właśnie Lisa.Wydawać by się mogło,że jest to początek szczęśliwego zakończenia.Nic bardziej mylnego.Lisa i Kat powiązane są tajemnicami z zamierzchłych czasów. Traumy przeszłości atakują Kat ze zdwojoną siłą.Lisa staje się jej sojuszniczką i wrogiem.Pytania o wydarzenia z lat młodości wyrastają jak grzyby po deszczu.Zachowanie Lisy również zaczyna być niepokojące.Kat nie wie już co jest prawdą a co fikcją i komu wierzyć.Dodatkowo problemów zaczyna jej przysparzać jak dotąd lojalny mąż.Kat zostaje sama ze swoją obsesją lęku choć ma wokół siebie wszystkich.


Louise Jensen umiejętnie przeplata przeszłość z teraźniejszością.Manipuluje z powodzeniem czytelnikiem wpychając go co chwila na nową drogę poznania prawdy.Emocje umieszczone w książce wiele razy sięgają zenitu.Denerwujemy się i złościmy razem z postaciami.Kilka razy miałam ochotę krzyknąć. do Kat "Jak możesz być tak naiwna?" Dobrze,że nie mogłam,bo później okazałoby się,że to ja naprowadzam ją na zły trop. Takie duże natężenie emocji możliwe jest dzięki zastosowaniu przez autorkę narracji pierwszoosobowej.Dokładnie poznajemy przemyślenia Kat,jej fobie,radość,żal i euforię.Chęć poznania prawdy i skumulowanie różnych zdarzeń sprawiają,że nie można oderwać się od książki.Jensen trzyma nas cały czas w niepewności podsycając ciekawość.


Finał uderza w nas z siłą huraganu.Przyznam,że ja byłam chwilę oszołomiona.Kompletnie nie spodziewałam się takiego zakończenia i kolejny raz okazało się,że moje zdolności detektywistyczne równe są zeru.Nie byłam też rozczarowana.Uważam,że książka jest na każdym jej etapie tak samo dobra.Autorka trzyma w ryzach całą historię i kończy ją w sposób całkowicie przemyślany.


Temat surogacji jest nawet na obecne czasy tematem trochę tabu.Dalej w tej kwestii nie ma regulacji przepisów prawnych.W wielu krajach surogacja jest nielegalna, w innych uważa się ją za niemoralną.Między przyszłymi rodzicami a surogatką powstają umowy cywilno-prawne.Nie są one jednak uważane za całkowicie legalne przynajmniej na gruncie prawa polskiego.Jeśli surogatka zdecyduje się po urodzeniu zatrzymać dziecko ciężko będzie jej jej odebrać.Umowa staje się wtedy bezpodstawna.A przecież surogacja to nie tylko "wynajęcie brzucha". Często uczucia matki noszącej pod swoim sercem dziecko biorą górę.Wtedy pieniądze schodzą na dalszy plan.Niestety bowiem surogacja to nadal przede wszystkim biznes.


 
Jak potoczą się losy Kat,która marzy o swoim dziecku? Czy przeszłość pozwoli na szczęśliwą przyszłość.Czy Lisa jest prawdziwą przyjaciółką i jakie sekrety skrywa Nick.Jeśli jesteście ciekawi koniecznie sięgnijcie po SUROGATKĘ Louise Jensen.



"ZNASZ TO UCZUCIE? KIEDY ZALEŻY CI NA CZYMŚ TAK BARDZO,ŻE BYŁABYŚ GOTOWA ZA TO ZABIĆ?"

 Za egzemplarz do recenzji serdecznie dziękuję wydawnictwu




Komentarze

  1. Ależ mnie zachęciłaś :) muszę to przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nic nie naciągnęłam.Naprawde warto przeczytać tę książkę. 💟

      Usuń
  2. Jest to najlepsza książka, jaką dotychczas przeczytałam tym roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zachwyty nad tą książką pojawiają się coraz częściej.

      Usuń
  3. Mam ją na oku i pewnie niedługo ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No mnie przekonałaś! Zaczynam z "Prezentem" i zobaczymy! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię zaskakujące zakończenia, a ta pozycja to zdecydowanie moje klimaty, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy temat... chętnie sięgnę po tą książkę...

    OdpowiedzUsuń
  7. Już przy zapowiedziach ta książka wpadła mi w oko, ale teraz już wiem, że koniecznie muszę ją przeczytać! :) Świetna recenzja! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie zaczęłam lekturę tej pozycji i mam nadzieję, że bardzo mnie porwie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam OGROMNĄ ochotę na tę książkę, czuję, że to kawał dobrej literatury ;) I tak, na mnie też działa i tytuł, i okładka :D

    Pozdrawiam ciepło,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Licencja na zdjęcia

Zdjęcia z głównych kategorii i zdjęcie główne są autorstwa Yoshikazu TAKADA(zdjęcia nie zostały edytowane) na licencji: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

instagram