Ostatnia część przygód Ady i Krystiana Diana Brzezińska.



AUTOR:DIANA BRZEZIŃSKA
TYTUŁ:OBIECASZ MI
WYDAWNICTWO:OTWARTE
WYDANIE:2020
LICZBA STRON:454



 Ile jesteśmy w stanie poświęcić dla osoby,którą kochamy albo,którą dopiero odkrywamy,że kochamy?To pytanie jako pierwsze nasuwa mi się po przeczytaniu trzeciej i ostatniej jak na razie części kryminalnej zatytułowanej Obiecasz mi.Diana Brzezińska zaciekawiła mnie już w pierwszej odsłonie przygód rezolutnej profilerki Ady i podkomisarza Krystiana Wilka.Niebanalni,energetyczni bohaterowie,trzymająca w napięciu akcja i tło mojego ukochanego miasta Szczecina sprawiły,że z niecierpliwością wyczekiwałam kolejnych części.Wspominałam już niejednokrotnie, że autorka bardzo szczegółowo opisuje miejsca wydarzeń dlatego też zarówno mieszkańcy miasta,jak i osoby,które go nie znają mają możliwość swobodnego zwiedzania zakątków Szczecina.Jest to niewątpliwym plusem.Wciąż przypominam sobie będąc świeżo po lekturze miejsca, w których przebywali bohaterowie do tego stopnia,że nawet zastanawiałam się ostatnio,w której dokładnie klatce na osiedlu w Zdrojach mógł ukrywać się Krystian Wilk.


Tym razem autorka zabiera nas w wir przygód a raczej kłopotów dotyczących bezpośrednio podkomisarza Krystiana Wilka.Jeśli ktoś czytał poprzednie tomy,może zauważyć,że tom 1 i 3 są pewną klamrą zamykającą całą historię.W pierwszej części na plan pierwszy wysuwa się sprawa Ady i jej późniejsze wstrząsające konsekwencje,które bardzo wpływają na życie kobiety.Część druga mówi zupełnie o osobnej sprawie,niezwiązanej już  tak blisko z Adą i Krystianem.W części trzeciej mamy powrót do bohaterów,ale tym razem do samego Krystiana.To na na nim skupia się oś fabuły.Podejrzany o gwałt i brutalne morderstwo na jednej ze swoich partnerek,musi zmierzyć się z policyjną pogonią i udowodnić,że jest niewinny.Nie jest to takie proste,gdyż niestety trup gęsto się ściele a zabite kobiety okazują się znajomymi znanego z łamania damskich serc Krystiana.Można się spodziewać,że w walce z czasem i śledczymi pomoże Krystianowi Ada.Wszak między tą par iskrzyło już od pierwszej części.Czy uda się młodym zbudować zdrową,normalną relację mimo wszystkiego co do tej pory przeszli?Tego oczywiście nie zdradzę,ale mogę uchylić rąbek tajemnicy i szepnąć,że będzie ciekawie.

Podobnie jak w poprzednich częściach autorka dużo czasu poświeciła warstwie fabularnej.Pojawia się tu nawet trochę elementów prosto z romansu.Momentami jest prawie pikantnie. Z drugiej strony  mamy tu sporo scen prosto z przesłuchań w trakcie spraw sądowych.Są one rzetelne w kwestii pytań i procedur a to z racji tego,że pisarka jest prawniczką i doskonale porusza się w tym temacie.

Polubiłam się z bohaterami więc byłam bardzo ciekawa dlaczego ktoś wmieszał Krystiana w tak absurdalne zarzuty i gdzie tkwi odpowiedź na pytanie kto zabił.Muszę jednak przyznać,że w tej części wyjątkowo mi czegoś zabrakło.Akcja nie była tak wciągająca.Sporo czasu autorka poświęciła dość ślamazarnemu dochodzeniu do prawdy.Obyczajowość wzięła tu zdecydowanie górę nad kryminalną rozgrywką.Może nie do końca akurat w tym widzę pewien niedosyt.Najbardziej zabrakło mi mrocznej tajemnicy i tej ekscytacji podczas odkrywania kolejnych elementów zagadki.

Zdania czytelników są podzielone.Niektórym spodobało się bardzo to żonglowanie gatunkami i stawiają tę część na pierwszym miejscu całej trylogii.Ja nie znajduje się w tym gronie.Zdecydowanie najwięcej emocji przeżyłam podczas czytania Zaufasz Mi,która opowiada o serii nietypowych samobójstw.


Autorka zapowiedziała,że jest w trakcie pisanie kolejnej zupełnie niezwiązanej z tą serią pozycji.Nie ukrywam,że bardzo jestem jej ciekawa.Mimo pewnego czegoś,czego zabrakło mi w tej książce całą serię gorąco polecam.Moje rozczarowanie wynikało z mało rozbudowanego wątku kryminalnego.Chciałabym zwyczajnie więcej. A może też trochę szkoda mi,że sprawa wyjaśniła się właśnie w takim sposób a nie inny?

Zapraszam do poznania przygód Ady i Krystiana do Szczecina.


Recenzja powstała dzieki możliwości współpracy z Wydawnictwem Otwartym.


Pozdrawiam Małgosia


 

Komentarze

  1. Nie znam jeszcze tej serii, ale mam coraz większą ochotę, by to zmienić. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Licencja na zdjęcia

Zdjęcia z głównych kategorii i zdjęcie główne są autorstwa Yoshikazu TAKADA(zdjęcia nie zostały edytowane) na licencji: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

instagram