Tytuł: ROZGRYWKA
Autor:J.STERLING
Cykl:THE PERFECT GAME(TOM 1)
Wydawnictwo:SQN








:)

 Uniwersytet w Fullton,dwie przyjaciółki Melissa i Cassie.Impreza,na którą się wybierają ma miejsce w kampusie bractwa.Przejęte dziewczyny skrupulatnie przygotowują się do wyjścia.Cassie nie ma pojęcia,że ten wieczór na zawsze zmieni jej życie.Hiphopowe rytmy porywają dziewczyny do tańca.Zabawa trwa w najlepsze aż wreszcie pojawia się on.Czekoladowe oczy hipnotyzująco wpatrują się w Cassie,opalone,muskularne ciało interesująco spogląda w stronę dziewczyny.Co stanie się ,gdy zwyczajna studentka pozna gwiazdę sportu,utalentowanego basbollistę Jacka Cartera?


Dziwiłam się sobie,że sięgam po książkę reprezentującą nurt New Adult.Wydawało mi się,że przewidywalny schemat zanudzi mnie nim książka nabierze tempa.Pomyślałam- to nie dla mnie chyba...Ale to chyba szybko uciekło gdzieś i przypomniałam sobie jak często kiedyś ( w moim odczuciu nawet całkiem niedawno) lubiłam czytać takie książki.To taki powrót trochę do nieskomplikowanego świata,w którym idealne uczucie tak łatwo zajmuje pozycje number one.I zwyczajnie zaczęłam pochłaniać historię Cassie i Jacka czy Jacka i Cassie jak wolicie.To opowieść o pierwszym porywie serca.Och któż go nie zna?Kto nie pamięta dziwnego,magicznego ciepła rozlewającego się w nas na widok drugiej osoby,która jest dla nas spełnieniem snów.Nienawidzimy tego uczucia a jednocześnie je kochamy i cały świat wiruje wokół nas.Nie jemy ,nie śpimy,żyjemy jakąś niespotykaną energią... Ok tak, wiem,zapędziłam się troszkę,ale czy nie warto powspominać.W końcu młodzi pozostajemy zawsze duchem.Ale do rzeczy.O takich emocjach przypomniała mi ta historia.Urocza Cassie i zniewalający Jack poznają się przypadkiem i zupełnie do siebie nie pasują.Ona poważna,uczuciowa przyszła pani fotograf i on frywolny,zadufany w sobie playboy. Cassie od razu wpada mu w oko.Na początku być może dlatego,że jest nowa,a później zdecydowanie dlatego,że pojawia się uczucie.Dziewczyna nie znosi sportowego gwiazdora,również na początku.Odraża ją opinia o chłopaku,który zalicza dziewczyny i porzuca je w jednej chwili.Ale nie można uchronić się przed uczuciem.Ono i tak dopada tego kogo sobie upatrzy.I tak oto Jack i Cassie zostają parą.Wszystko układa się wspaniale do momentu...Stop,stop więcej Wam nie zdradzę  i odsyłam do lektury.
Czy mimo przewidywalnego schematu książkę podobała mi się.Tak ,mówię niepodważalnie.Nie jest tak do końca ważne co wydarzyło się po drodze.Liczą się bohaterowie,klimat całej historii,uczucia,pewna świeżość.Wszystko to tutaj jest.Jacka i Cassie można polubić niemal od razu.To dwójka fantastycznych ,młodych ludzi.A że popełniają błędy?A kto ich nie popełnia będąc młodym i pełnym marzeń.No kto? Czyżbym słyszała paradoksalnie ciszę?

Na plus zaliczam język lektury.Swobodnie,szybko i bardzo przyjemnie mkniemy za jego sprawą przez całą historię.Nie zastanawiamy się nad stylem,bo bardziej interesują nas targające bohaterami uczucia,które po części nam się udzielają.No dalej przestańcie już -chcemy krzyknąć do bohaterów.

Wiem,że książka będzie miała wielu przeciwników.Niektórzy powiedzą-słaba,płytka,przewidywalna.Ale przecież pozycja ta nie pretenduje do jakiejś szczególnej nagrody lub miana literatury wysokich lotów.To ma być rozrywka,najlepsza z możliwych.Taka,o której trochę pomyślimy i chwilę się rozmarzymy.Dlatego moim zdaniem warto po nią sięgnąć na jeden jesienny wieczór.Albo choćby po to,by poczuć choć trochę uczucia towarzyszące Jackowi i Cassie.

Polecam Wam tą pozycje ja mama synów 11,12 lat,którzy za lat kilka może sami sięgną po tę lekturę.Cieszę się,że miałam okazję poznać tę historię,bo uśmiech pojawił się na mojej twarzy nie raz i nie dwa.A poza tym chyba jestem przykładem,że literatura dla młodzieży nie jest tylko dla młodzieży.
:)))


Komentarze

  1. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki! Już wędruje na listę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna recenzja, ale to chyba nie moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka jest dla mnie miłym zaskoczeniem, podbiła moje serce, wczułam się w nią i żyłam razem z Cassie. Radość, smutek, płacz, ta powieść mimo, że niby przewidywalna, ma w sobie coś magicznego :)
    justmajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam na jej egzemplarz przedpremierowy i jestem bardzo ciekawa😀 Też nie jestem fanką nurtu young adult, ale Twoja opinia nastraja mnie optymistycznie😉

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Licencja na zdjęcia

Zdjęcia z głównych kategorii i zdjęcie główne są autorstwa Yoshikazu TAKADA(zdjęcia nie zostały edytowane) na licencji: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

instagram