Spotkania Opowieść o wierze w człowieka. Marian Zembala

TYTUŁ:SPOTKANIA OPOWIEŚĆ O WIERZE W CZŁOWIEKA
AUTOR:MARIAN ZEMBALA W ROZMOWIE Z DAWIDEM KUBIATOWSKIM
WYDAWNICTWO:EDITIO 
WYDANIE:2017
LICZBA STRON 375










Dzisiaj chciałabym wam  zaprezentować książkę szczególną.Jej wyjątkowość polega na tym,że opowiada o człowieku,który przyczynił się do rozwoju polskiej kardiochirurgii. Mowa oczywiście o Marianie Zembali.Ten niezwykle skromny lekarz,wieloletni przyjaciel Zbigniewa Religii to człowiek okrzyknięty legendą za życia.Jego historię znamy chyba najbardziej z filmu pt.Bogowie,w którym Mariana Zembale gra Piotr Głowacki.Marian Zembala niemal od zawsze był w cieniu swojego przyjaciela Religii.Zresztą zupełnie mu to nie przeszkadzało.Nadszedł jednak czas,gdy skromnym i bardzo sympatycznym kardiochirurgiem zainteresowano się bardziej.


Książka ,która pojawiła się w drugiej połowie 2017 roku jest rozmową jaką przeprowadził  Dawid Kubiatowski z lekarzem.Jej tytuł odzwierciedla dokładnie sens i konkluzję wynikającą z setek godzin luźnej pogawędki  z Marianem Zembalą. Sympatycznie wyglądający staruszek, który spogląda na nas z okładki książki to człowiek,którego mądrość,doświadczenie życiowe i szacunek do człowieka zadziwiają.Nie jest to książka ,którą czyta się z zapartym tchem.Nie o to tutaj zresztą chodzi.To skarbnica życiowych drogowskazów,porad,wskazówek,poglądów i wreszcie to pokaz olbrzymiego szacunku dla drugiego człowieka. Jestem pod wrażeniem wielu wypowiedzi pana Zembali np. o eutanazji.Jego słowa mają wielką moc i poruszają swoim przekazem.


Książka podzielona jest na rozdziały ,które odwołują się do konkretnych zagadnień bądź okresów w życiu lekarza.Znajdziemy opowieść o czasach dorastania,swojej rodzinie,problemach i przyziemnych rozterkach.Są również trudne tematy,które porusza Marian Zembala.To dzieki nim właśnie dowiadujemy się jak niezwykłym człowiekiem jest autor wypowiedzi.

 Rozdziały.
1.Jeden z bogów.
2.Mój dom.
3.Pierwsze kroki w duży świat.
4.Rodzina.
5.Moralność w zawodzie.
6.Nauczyciel.
7.Polityka.
8.Wiara
9.Aktualne problemy.
10.Aniołowie na straży.
11.Przeszłość i przyszłość.


Książkę czyta się swobodnie mając możliwość wyboru zagadnienia,które nas interesuje.Liczne zdjęcia z różnych okresów życia dopełniają całość.

Opowieść o wierze w człowieka to pozycja adresowana do czytelnika w każdym wieku. Najbardziej w pamięci pozostała mi  wypowiedź Profesora na temat pierwszego przeszczepu serca dokonanego razem ze Zbigniewem Religą:

Byliśmy szaleńcami ,nie bogami.

I niech ona pozostanie najlepszą recenzją i zachętą do przeczytania tej książki. 


 Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję




 

Komentarze

  1. Mam ją na swojej półce ale niestety mam tak mało czasu że chyba jeszcze dłłługo po nią nie sięgne, fantastyczne zdjęcie

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie moje klimaty, jednak recenzja ciekawa, zdjęcie bajeczne, jak zawsze!

    Pozdrawiam
    https://zapiski-ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka, mimo, że niepozorna, kusi mnie od momentu, kiedy po raz pierwszy zetknęłam się z nią w pracy. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości uda mi się to nadrobić ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale teraz już wiem, że koniecznie muszę przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie moje klimaty, ale szanuje pracę lekarzy. Kawał dobrej roboty.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Licencja na zdjęcia

Zdjęcia z głównych kategorii i zdjęcie główne są autorstwa Yoshikazu TAKADA(zdjęcia nie zostały edytowane) na licencji: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

instagram